hotel

Reklama hotelu w social media- czy warto?

Wiele hoteli i pensjonatów chciałoby przyjmować więcej gości, a ich właściciele decydują się na podjęcie pierwszych, nieśmiałych kroków w tym właśnie kierunku. Najbardziej intuicyjnym działaniem wydaje się być reklama, która sprawi, że o hotelu dowie się więcej osób, a co za tym idzie więcej podróżujących będzie miało szansę zapoznać się z ofertą noclegu. Istnieje jednak tak wiele różnych kampanii, które zapowiadają się obiecująco, że czasem trudno jest podjąć decyzję o tym, z czym wystartować w pierwszej kolejności. Mimo wszystko, jeśli chcemy, aby taka kampania naprawdę dała nam odczuwalne efekty, musi być zaprojektowana i przeprowadzona profesjonalnie, a także musi posiadać sensowny budżet. Tym samym lepiej postawić na jedną kampanię angażując w nią całą energię, zamiast dzielić średniej wielkości budżet na kilka mniejszych. Zastanawiając się, jak przyciągnąć turystów i analizując dostępne rodzaje kampanii internetowych, na pewno będziemy brać pod uwagę social media, a więc na przykład prowadzenie Instagrama lub też prowadzenie FB. W przypadku branży hotelarskiej, taka kampania może okazać się prawdziwym strzałem w dziesiątkę.

Dlaczego media społecznościowe?

Bardzo wielu użytkowników dowiaduje się o istnieniu danego obiektu właśnie z portali społecznościowych. Użytkownicy polecają sobie wzajemnie różnego rodzaju obiekty, ale też sporą skutecznością charakteryzuje się płatna reklama hoteli na przykład na Facebooku, która wyświetla się użytkownikom o konkretnych, interesujących nas cechach, na przykład demograficznych. Warto także zaznaczyć, że szeroko zakrojona reklama na Facebooku pozwala skutecznie zwiększać zasięgi, a to w praktyce oznacza, że coraz więcej osób będzie miało okazję dowiedzieć się o istnieniu obiektu w danym mieście czy miejscowości. Poprzez stronę w mediach społecznościowych może też odbywać się komunikacja pomiędzy hotelem, a użytkownikami, którzy są też potencjalnymi klientami. Zmniejsza się dystans pomiędzy stronami, użytkownik zawsze może o coś dopytać, skomentować, napisać wiadomość prywatną. Kontakt z hotelem staje się więc prostszy, a goście nigdy nie są pozostawiani sami sobie. W końcu, poprzez kampanię w mediach społecznościowych można świadomie kształtować określony wizerunek hotelu- jako obiektu luksusowego, hotelu dla rodzin z dziećmi czy też eleganckiego obiektu butikowego. Więcej szczegółów odnośnie zalet reklamy w mediach społecznościowych znajdziemy pod adresem https://brandbay.pl/prowadzenie-fanpage-na-facebooku.

Samo stworzenie strony to nie wszystko

Dla niektórych reklama w mediach społecznościowych ogranicza się do stworzenia strony, na której sporadycznie będzie umieszczany post o przypadkowej treści. Niestety, tego typu działania zazwyczaj rzadko przynoszą jakiekolwiek efekty, a strona tego typu raczej pełni funkcję wizytówki zostawionej gdzieś w sieci, a nie jest narzędziem marketingowym z prawdziwego zdarzenia. Warto mieć taką świadomość, że profesjonalna kampania wymaga zaprojektowania i jest bardzo czasochłonna w realizacji, wymaga także specjalistycznej wiedzy.